دانلود رایگان تحقیق آشنايي با کلیات کتاب رياضي پايه نهم

جوینده گرامی در این پست شما فایل با عنوان دانلود رایگان تحقیق آشنايي با کلیات کتاب رياضي پايه نهم را مشاهده می نمایید.
دانلود رایگان تحقیق آشنايي با کلیات کتاب رياضي پايه نهم|50541884|ln

نام فایل : آشنايي با کلیات کتاب رياضي پايه نهم


فرمت : .ppt


تعداد صفحه/اسلاید : 40


حجم : 2 مگابایت



*
آشنايي با کلیات کتاب رياضي پايه نهم
آموزش خوب چیست؟
دادن مجال به شاگرد است از طریقی منظم و اصولی، به نحوی که مطالب را خودش کشف کند(پولیا).
*
*
ساختار درس های کتاب از سه بخش فعالیت، کاردرکلاس وتمرین تشکیل شده است. آنچه که در انجام یک فعالیت به طور عمده مدنظر بوده است، آشنایی دانش آموزان با مفهوم درسی وسهیم بودن در ساختن دانش مورد نظر است. فعالیت ها شامل مراحلی مانند درک کردن، کشف کردن، حل مسئله، استدلال کردن، بررسی کردن، حدس وآزمایش، توضیح یک راه حل، مرتب کردن، قضاوت درمورد یک راه حل و مقایسه راه حل های مختلف است.
*

هدایت فعالیت ها توسط معلم انجام می پذیرد وهرجا که لازم باشد، راهنمایی توسط معلم ارائه خواهد شد.

کاردرکلاس با هدف تثبیت و تعمیق ودر مواردی تعمیم یادگیری طراحی شده است وانتظار این است که دانش آموزان بیشترین سهم را در حل آن داشته باشند. حل تمرین به عهدۀ دانش آموزان است، لیکن ارائه و بررسی پاسخ های دانش آموزان در کلاس ضروری است.
*
این فعالیت ها در حد متوسط طراحی شده اند. معلم می تواند با توجه به زمان و توانایی دانش آموزانش آنهارا غنی تر کند یا با ارائه توضیحاتی بیشتر و تغییراتی فعالیت را ساده تر نماید.
*


درک یک مفهوم در یک بازنمایی آن لزوما به این معنی نیست که فرد آن را در هر بازنمایی دیگر نیز درک می کند. فراگیران نیاز دارند که مفاهیم را در بازنمایی های مختلف آن درک کنند و قادر باشند که آن ها را به یکدیگر تبدیل کنند و بین آن ها ارتباط برقرار کنند. بازنمایی های مختلف بصیرت های متفاوتی را بدست می دهند که امکان یک درک بهتر، عمیق تر نیرومند تر و کامل تر از مفهوم را بدست می دهد.
وقتی فرد با بازنمایی های متفاوت یک مفهوم ریاضی سر و کار دارد، ممکن است مفهوم را با به چنگ آوردن خواص مشترک آن و نادیده گرفتن مشخصه های نامربوطی که بر آن بازنمایی بخصوص در دسترس تحمیل شده اند انتزاع کند.

بازنمایی های مختلف
*

تعادل بین دانش مفهومی و دانش رویه ای

دانش معنادار در مقابل دانش مكانيكی
ارتباط ميان مفاهي م مهارت های محاسبه ای
درك و فهم عملكرد الگوريتمی
دانش حقايق/ گزار ه ها در مقابل دانش مهار ت ها/ رويّه ها
دانش نظری در مقابل دانش طرح واره ای



ارائه تعریف؟

در حالیکه می توان تعریفی را در قالب یک جمله بیان کرد، باز کردن یک تعریف یک کار شناختی دشوار است (سلدن 1992).
*
به نظر تال (1990) به عوض سرو کارداشتن در ابتدا با تعاریف رسمی، که شامل عناصر نا آشنا برای یاد گیرنده است، بهتر است کوشش شود تا رویکردی پیدا شود که بر مبنای ان ایده هایی بنا شوند که دارای نقش دوگانه “آشنا بودن” برای دانش آموزان، و نیز فراهم ساختن “پایه ای” برای رشد ریاضی بعدی باشند. تال چنین ایده ای را ریشه شناختی می نامد.

یک ریشه شناختی از یک بنیان ریاضی متفا وت است. در حالیکه یک بنیان ریاضی یک نقطه شروع مناسب برای توسعه منطقی یک موضوع است، یک ریشه شناختی، مناسبتر برای پیشرفت برنامه آموزشی است.
*

*
برخی ویژگیهای کتاب
تکیه بر دانش قبلی دانش آموزان.
حرکت از شهود به تجرید.
ایجاد یک جریان استقرایی وفراهم کردن فرصت کشف.
استفاده از سطح تجرید مناسب با دانش آموزان.
توانایی نشان دادن ارتباطات بین مفاهیم ارائه شده.
پرهیز از تکیه صرف بر دانش رویه ای.
استفاده از مثالهای واقعی مبتنی بر تجربیات عینی دانش آموزان.
تاکید برگفتمان ریاضی

*
منظور از گفتمان ریاضی، سخن گفتن، نوشتن، بحث کردن، سوال کردن، توضیح دادن، توجیه کردن و استدلال کردن در مورد ایده ها و مفاهیم ریاضی است. گفتگوی دانش آموزان با معلم و گفتگوی آنها با یکدیگر چه انفرادی و چه به صورت گروهی و توضیح دادن در مورد تفکرات و نیز دفاع از ایده ها و نیز قضاوت و ارزیابی در مورد ایده های ریاضی دیگر دانش آموزان و نیز نقد و بررسی راه حل های یک مسئله در کلاس درس بخش های مهمی از فرآیند گفتمان ریاضی به شمار می روند.
گفتمان ریاضی
حل مسئله به روش هاي مختلف
اطلاع از اينکه مسائل مي توانند با راه هاي مختلف حل شوند در روشي که دانش آموزان با مسائل برخورد مي کنند تاثير خواهد گذاشت. دانش آموزي که فکر مي کند تنها يک ”راه درست“ براي حل مسئله وجود دارد ممکن است که روي مسئله خاصي مدتي فکر کند و اگر توفيقي حاصل نکرد آن را رها کند و منتظر بماند تا در کلاس تکنيک حل به او ارائه شود و اين الگويي است که بيشتر دانش آموزان ما در مدرسه بکار مي گيرند.

*
....



مطالب دیگر:
📝پاورپوینت كارآفريني چيست و كارآفرين كيست؟📝پاورپوینت مدیریت کارآفرین📝پرسشنامه سنجش صفات پنج گانه شخصيتي(NEO) 📝تحقیق درباره بسته بندی📝تحقیق درباره بهداشت روان 📝تحقیق درباره ارزشیابی📝تحقیق درباره اكوتوريسم📝پرسشنامه خودتوصيف‌ گري بدني📝تحقیق درباره تعداد شهود در دعاوی📝تحقیق درباره افت تحصیلی دانش آموزان📝تحقیق درباره انفجار📝تحقیق درباره ایمان📝پاورپوینت با موضوع استفاده از هوش عاطفی در محيط کار📝پاورپوینت با موضوع آشنایی با بازاريابي تك به تك📝پاورپوینت با موضوع آشنایي با مهندسی خلاقيت و نظريه حل ابداعانه مسئله (TRIZ )📝پاورپوینت با موضوع اصول کار تیمی📝پاورپوینت با موضوع اعتماد به نفس و راه‌هاي تقويت آن📝پاورپوینت با موضوع آمادگی برای ورود به دنیای کسب و کار📝پاورپوینت با موضوع خلاقیت و نوآوری با تأکید بر فرآیند نوآوری و اختراع📝پاورپوینت با موضوع روشهای غلبه بر تنبلي و انجام بيشترين كار در كمترين زمان📝پاورپوینت با موضوع كارآفريني چيست و كارآفرين كيست؟📝پاورپوینت با موضوع کارآفرینی در ایران📝پاورپوینت با موضوع مدیریت کارآفرین📝پاورپوینت مراقبت های بهداشتی اولیه در محیط📝پاورپوینت مراقبت‌هاى بهداشتى دستگاه تنفس